Szabad a gondolat, bármit alkothatsz.

Kreatív óra

Kreatív óra

4. óra

2021. november 26. - Szivacsagy
Nem egyszerű egy pedagógus élete. A kreatív óra előtt tízórai szünet volt. A gyerekek ettek, majd valaki észrevette, hogy egy közeli házhoz 2 mentőautó is érkezett. Az összes gyerek ezután az ablakban lógott. Találgatták, hogy mi lehet. Nem tudtam a helyükre imádkozni őket, emiatt csak később (amikor a mentők már elmentek) tudtam elindítani a kreatív órát.
mentok.jpg
Mivel a legutóbb már sikerült kizökkenteni őket a formális gondolkodásból, most ezen az úton haladtam velük tovább, hogy gondolkozzanak furcsán.
Felvázoltam nekik egy szituációt - elromlott az ajtó zárja - , és kértem őket, hogy találjanak ki furcsa megoldásokat, olyanokat, amik varázslatosak, nem léteznek a való világban.
Jöttek is a jó válaszok:
- teleportálom magam
- levegővé változtatom az ajtót
- hangyává varázsolom magamat és alatta bemászok
A bevezető után kaptak egy lapot, és a táblára felrajzoltam egy hasonló helyzetet.
- Egy erdőben kirándultok, és egy hatalmas szakadék van az utatokban, hogyan mennél át rajta? Csak varázslatos válaszokat fogadok el. -  Kértem őket, hogy a lapra jazoljanak vagy írjanak le 5 megoldást.
Nem tudom mi történt velük, de alig érkezett egyedi, különleges válasz. Varázslás. teleportálás volt a legtöbb.
4.jpg
Ezután megkapták a szokásos feladatlapot, amit már nagyon vártak, és nekiláttak a munkához. Sikerült kijavítani a múltkori rossz minőségű nyomtatást, a nyomtató volt a ludas.
Továbbra is csak színes ceruzákkal - esetleg filccel - dolgozhattak, bárhogy elhelyezkedve, csoportokban rendeződve.
Azt vettem észre, hogy párosok alakultak ki közöttük (volt olyan páros, akiket korábban még együtt beszélgetni sem láttam, egy fiú és egy lány), és így dolgoztak együtt.
A jövőben tervezem, hogy komolyabb, csak egy társukkal elvégzendő feladatokat találok ki nekik.
Sajnos a későbbi órakezdés miatt nem mindenki tudta befejezni a lapot, de azokat beletettük a Kreatív Mappájukba, amit majd elővehetnek máskor és befejezhetik.

4_2.jpg

 

4_1.jpg

Most is születtek igen szép, színes eredmények. A feladatok között volt egy újfajta is, ahol négyzetrácsos lapon kellett haladni megadott lépések szerint. Volt akiknek ez egyből ment, néhányan értetlenül álltak felette. Direkt nem részleteztem a feladatot, kértem őket, hogy kérdezzék meg a társaikat, mit kell csinálni, evvel is fejlesztve az egymás közötti kommunikációt.
Úgy gondolom, hogy a következő óráktól már komolyabb feladatokat is adhatok nekik, illetve tervezek egy egyedi projektet is indítani az ügyesebb tanulóim számára.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativora.blog.hu/api/trackback/id/tr3016765476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása