Daczi Sándor vagyok, tanító. Egy kecskeméti iskolában dolgozok, a matematikát tanítom az alsós osztályomnak. Lehetőséget kaptam, hogy heti egy alkalommal kreatív órát tartsak nekik.
Olyan órákat szeretnék készíteni a diákjaimnak, ahol a kreatív gondolkodásukat fejlesztem. Ehhez lesznek másfajta feladatok is, például koncentrálást, logikai gondolkodást erősítő gyakorlatok, de a lényeg az, hogy elszakadjunk a "normálistól", keressük a különleges, másfajta megoldásokat, lépjünk ki az iskolai rutinból.
Mi is számomra a kreativitás? Már létező dolgokat máshogy használunk fel. Például ott a rádió feltalálása. Megalkottak már egy adókészüléket, volt már vevőkészülék, csak ezek különálló egységek voltak, és nem tudták, hogy mire lehetne használni őket. Vagy az emlékeztető matricák (post - it-ek). Feltaláltak egy enyhén tapadó ragasztót, aztán évekig ott állt a laboratóriumba, mert nem volt hozzá felhasználási ötlet.
Pedagógusként a jövőre készítem fel a gyerekeket, de ezt a jövőt nem ismerjük. Ha olyan emberek kerülnek ki az iskolából, akik meg merik kérdőjelezni a dolgokat, szerteágazó, problémamegoldó a gondolkodásuk, és egy felmerülő akadály esetén nem a nehézséget látják, hanem egy megoldandó feladatot, akkor sikeresnek fogom érezni ezt a kezdeményezést.
Hogyan kezdem el? Bemutatókkal, beszélgetésekkel, játékos feladatokkal.
Direkt kerülni fogom a számokat és a leírásokat. Ne érezzék azt, hogy ez egy tanítási óra. Állandóan kérdezzenek, gondolkodjanak inkább. Nincs rossz kérdés vagy megoldás
Az órák leírását, feladatait, eredményeit folyamatosan megosztom ezen a blogon.