Szabad a gondolat, bármit alkothatsz.

Kreatív óra

Kreatív óra

8. óra

2022. január 12. - Szivacsagy

Még múlt nyáron a könyvtárban pedagógiával kapcsolatos könyveket kerestem. Akkor akadt a kezembe Kaszás György: Kreativitássuli munkája. Nagyon felkeltette az érdeklődésemet és valójában ennek a könyvnek a hatására indítottam el a kreatív órákat. 

 

kreativitassuli_konyv.jpeg

Azóta Kazsás Györgynek megjelent egy újabb szerzeménye, karácsonyra ezt is beszereztem. Ahogy a szerző is írja, ez valójában előzménye a Kreativitássuli-nak. 

Pedagógusként a tananyag megtanítása mellett az is a célom, hogy az életben jól boldoguló, gondolkodó személyeket neveljek. Ehhez ez a könyv KÖTELEZŐ TANANYAG.

A kreatív óráimba rendszeresen beépítek gondolkodással, tanulásmódszertannal kapcsolatos feladatokat is. Végre találtam egy ilyen nagyszerű könyvet, amiből meríthetek.

gondolkodassuli_konyv.jpeg

 

Új év, új célok. A gyerekekkel a tervezésről, képzeletről beszélgettünk.

Az emberi gondolkodás nagy lehetősége a tervezés. Kértem őket, hogy vegyék elő a vágyaikat, hogy mit szeretnének csinálni ebben az évben, rajzolják le.

Teljesen szabad utat adtam nekik, de voltak, aki maguktól az évet felosztották a négy évszakra, és eszerint terveztek. Újra igen szép munkák születtek.

8_blog_1.jpg

8_blog_2.jpg

8_blog_3.jpg

8_blog_4.jpg

A lapra betettem logikai feladatokat is, illetve olyanokat is, amik fejlesztik a képzeletüket, térbeli látásukat.

A kocka építményeknél be kellett írniuk, hogy szerintük hány darab kockából készült az az alakzat. Nem láthattak minden elemet, kicsit gondolkodniuk kellett, elképzelni, hogy mi lehet ott. Sokan szépen teljesítettek ebben a feladatban.

 

A felhasznált anyagok itt elérhetők.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativora.blog.hu/api/trackback/id/tr5216810618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása