Szabad a gondolat, bármit alkothatsz.

Kreatív óra

Kreatív óra

11. óra

2022. január 29. - Szivacsagy

Sajnos egy nagy lebetegedési hullám miatt az osztályom fele otthon lábadozik. Így a szokásos kreatív órai beszélgetés és feladatlap helyett memorizálási játékkal készültem.

Kis történethez kapcsolódva kellet láncban megjegyezniük szavakat.

1. Történet: Az állatkertben jártam, és láttam elefántot. A következő tanulónak meg kell ismételnie az előtte elhangzott állatneveket, majd a sajátját is hozzátennie. Az állatkertben jártam, láttam elefántot és rókát.

A kis létszám miatt (11 fő) ideális volt számukra ez a játék, illetve a téma is közel ál hozzájuk, jól meg tudták jegyezni a dolgokat. Az első kör után azt tanácsoltam nekik, hogy amikor mondják az állatnevet, nézzenek arra a társukra, aki ezt mondta és képzeljék oda az osztálytársukhoz azt az állatot, hogy valamit csinálnak.

Így könnyebben tudták memorizálni a szavakat. Miután mindenki mondott egy állatot, a kör véget ért. Most visszakérdeztem tőlük az állatokat úgy, hogy mondtam egy osztálytársuk nevét, és mondják meg, hogy tőle melyik állatot hallották. Erre is szinte hibátlanul válaszoltak.

 

zoo.jpg

2. Ugyanaz a játék, egy másik történettel: A piacon jártam és vettem narancsot......

market.jpg

3. Történet: Az áruházban jártam és vettem...........

mall.jpg

 

Tehát három különböző történetben jegyeztek mag szavakat, amiket képzeletben egy - egy személyhez kapcsoltak. Visszakérdeztem őket a megjegyzett szavakról és elég jól emlékeztek rá.

Utána kaptak egy papírt, és öt kérdésre le is kellett írniuk a választ.

Például 1. Mit látott Géza az állatkertben? 2. Mit vett Fanni a piacon?

Megnéztem a válaszaikat, és egy-két hibás volt köztük, nagyon ügyesen tudtak így memorizálni több mint 30 szót.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativora.blog.hu/api/trackback/id/tr7816906356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása