Szabad a gondolat, bármit alkothatsz.

Kreatív óra

Kreatív óra

Zombitámadás! Mentsük meg a Földet! - bevezető

2022. január 29. - Szivacsagy

Először tanítok matematikát. Nagyon megszerettem, ez az én terültetem. A diákjaim között vannak tehetségesek, illetve vannak olyanok is, akik ügyesek, de nem nagyon köti le őket a sok tankönyvi feladat megoldása. A tehetségeseknek számtalan matematika verseny van, rendszeresen ajánlottam nekik.

De hogyan tudnám a kevésbé szorgalmasakat motiválni, mivel lehetne felkelteni az érdeklődésüket a matematika iránt?

Az első matematika órára készítettem nekik egy kis bemutatót a matematika történetéről, érdekességekről, az ő szintjükön. Hogy a piramisok építéséhez igen fejlett matematikai tudásra volt szükség, és hogy a marsjáró robot sem készülhetett volna el a matematikusok munkája nélkül.

piramis.jpg

 

mars.jpg

Mivel sokat vagyok a diákjaim között, beszélgetek velük, kérdezgetem őket, így van foglalmam arról, hogy mi érdekli őket, milyen dolgokkal töltik a szabadidejüket. Ez azért nagyon jó, mert szorosabb kapcsolat alakul így ki közöttünk, illetve én is arrafelé tudom kicsit terelni a tananyagot, amilyen téma érdekli őket.

A fiúknál észrevettem, hogy renegeteget rajzolnak tankokról, fegyverekről, beszélnek zombikról. Ezeket főleg számítógépes játékokból veszik.

Egy hétvégén elmentem úszni. Ahogy tettem a köröket a medencében, beugrott, hogy milyen szorgalmi feladatokat tudnék kitalálni nekik.Valójában ez egy heteken át tartó projekt lenne, ami egy téma köré épülne.


A projekt neve: Zombitámadás!! Mentsük meg a Földet!

A feladatok: matematikai és rajzos, tervezős feladatok.


- párokban kellene dolgozniuk
- hetente kapnának egy feladatot (számolásos, vagy rajzos - tervezős feladat)
- májusig tartana ez a projekt
-  a gyereknapon jutalmaznám őket

Példa:
A páros egyik tagja számol: Falat kell építeni a zombik ellen a falu körül. A zombik fel tudnak állni egymás vállára. Egy zombi 2 méter magas, és egy zombira kettő tud felállni. Milyen magas falat készítenétek?


vagy


Tervezz felderítő drónt, legyenek rajta kamerák, és sokáig tudjon a levegőben lenni. A drón 45 kilogrammot bír felemelni. 1 kamera 4 kilogramm, 1 elem 3 kilogramm. Miket tennél rá?

A páros másik tagja megkapja a számolást, az eredményt leellenőrzi, majd megrajzolja/megtervezi a falat vagy a drónt.

Céljaim evvel a projekttel:


- fejlődjön a kommunikációs készségük
- játékosan gyakorolják a matematikát
- tervezgessenek, rajzoljanak, fejlődjön a logikájuk


Fegyveres feladat, dolog nem lesz a projektben.

Remélem sikerül bármelyiküket egy mérnöki pálya felé terelni, de ha már jól érzik magukat, együtt terveznek a társaikkal, már megérte belevágni.

Az iskolában én biztosítani fogok időt és helyet (az iskolaidő alatt) a gyerekeknek, hogy közösen dolgozzanak a feladatokon.

A projekt eredményeiről folyamatosan be fogok számolni.

A feladatlapok itt elérhetők.

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativora.blog.hu/api/trackback/id/tr7716772366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása