A korábbi kreatív órákon a gyerekek már megszokták, hogy kapnak egy lapot, ami tele van érdekes feladatokkal. Sajnos ezen most változtatnom kellett, mivel a matematika tananyagban kicsit lemaradtunk.
Ugyanúgy kaptak lapot, rajta kreatív feladatokkal, de ezek most mind a 2-es szorzás tanulásához kapcsolódtak.
Eredményeket kellett beírniuk, színezniuk. Ez a többrétű foglalkozás a kettő többszöröseivel segít a memorizálásban. Látják, hallják, csinálják, mondják, eljátszák.
Az egyik szorzólapot kivágták és a füzetükbe is beragasztották.
Kitaláltam nekik egy játékos gyakorlót is. Beszereztem minden tanulónak olyan dobókockát, aminek 10 oldala van, rajta a számokkal 1-től 10-ig. Kaptak egy lapot, rajta táblázattal. Dobniuk kellett a kockával, ez lett a szorzandó. Ezt beírták a táblázatba, mellés hogy * 2 =, és a végére az erdeményt is.
20 sor volt a táblázatukban, így 20 alkalommal dobtak és számoltak.
Egy másik 21. századi gyakorlás. Írtam egy weboldalt, ahol önállóan gyakorolhatják a szorzásokat és az osztásokat. A weblap kiír feladatokat, csak be kell írniuk az eredményt és a gép ezt javítja, értékeli.